Konkurs realizowany jest w ramach Strategii Wsparcia i Rozwoju Polskich Marek, która została zatwierdzona przez Prezydium Ogólnopolskiej Federacji Przedsiębiorców i Pracodawców – Przedsiębiorcy.pl (w skrócie: Przedsiębiorcy.pl) w sierpniu 2015 roku r. Strategia opiera się na badaniach prowadzonych wśród podmiotów członkowskich federacji Przedsięborcy.pl i jest elementem realizacji zadań federacji ujętych w jej Statucie par.5 ust.2.
Celem Konkursu jest wyłonienie i promocja podmiotów, które:
- poprzez swoje osiągnięcia w zarządzaniu oraz wiarygodność w prowadzeniu działalności reprezentują ponadprzeciętny i godny naśladowania poziom,
- na każdym etapie działania kierują się etyką, profesjonalizmem, rzetelnością oraz efektywnością zarządzania,
- w swoim działaniu mają istotny wpływ na rozwój społeczny, gospodarczy i kulturalny otoczenia, w którym funkcjonują,
- uczciwie i rzetelnie wykorzystują działania promocyjne i reklamowe, jednocześnie nie dyskredytując wizerunku konkurencji,
- stwarzają swoim pracownikom bardzo dobre warunki, sprzyjające zarówno efektywnej pracy, jak i rozwojowi zawodowemu,
- są wrażliwi na potrzeby środowiska lokalnego,
- prowadzą swoją działalność w sposób przyjazny dla środowiska naturalnego,